28 Aralık 2010 Salı

Tek kullanımlık bardakların ilk kullanıcısı olmak


Sanırım CSI'ın bir bölümünde vardı (sanırım çünkü bu polisiye diziler beni allak bullak etmiş durumda. Bir türlü işin içinden çıkamıyorum: bir cinayet işlendiğinde olaya kim bakacak; CSI mı, Law&Order'cılar mı, Criminal Minds'çılar mı, Mentalist mi, eğer olay doğaüstü bir kimliğe sahipse Fringe mi yoksa X-Files mı, tabii bu arada Medium bir gece önce rüyasında olan biteni görmemiş ve harekete geçmemişse vs vs vs). Evet sanırım CSI'dı (sanırım NY olanıydı, çünkü Miami'deki gibi güneşli bir günde değildi sahne, Las Vegas da olabilir gerçi), DNA örneği peşindeki detektifler bir kahve zincirinin tek kullanımlık, karton bardağını ele geçirmişlerdi çöpten. Yapılan DNA analizinden çıkan sonuç; bardakta iki DNA olması, yani bardak daha önce de kullanılmış!

Mümkünse karton, plastik bardakları tercih eden, mümkün değilse de elâlemin cam bardak sevdasına istinaden fincan talep eden biri olarak, bu ayrıntının içime şüphe tohumları ekmesi kaçınılmazdı. Daha önce de Arena'da (yoksa Deşifre programı mıydı) deterjan kutularını toplayıp, onları sahteleriyle doldurup satanları görmüş ve o günden beri deterjan ambalajlarını bıçakla parçalayarak atmaya başlamıştım. Şimdi de "tek kullanımlık" bardakları bir daha "kullanılamaz" hale getirmeye çalışıyorum. Karton bardakları yırtmak ya da yumuşak plastikten bardakları buruşturmak kolay, ama cama benzeyen o sert plastik bardakları kırmak gerekiyor. Kırılan o bardaklardan çıkan ses, elâlemin huzursuz eden bakışlarını bana yönelttiği için ve çayı, kahveyi aldığım yerin yakınındaki çöpü (malum) kullanmak istemediğim için bu sefer elimde o bardakla uzak bir yerde çöp kutusu bulmaya çalışıyorum; bazı bölgelerde ender bulunan, bazı bölgelerde ise saatlerce yürünse bulunamayacak o çöp kutularından birini...

Artık huzurla çay ve kahve içmek istiyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder